מיתוג שיווק פרסום קידום אתרים
קידום אתרים
16/10/2018
קידום אתרים אורגני – 10 הפרמטרים שאתם חייבים להכיר
18/08/2019

10 סיבות שהאתר לא מתקדם בגוגל

הקמת אתר חדש כרוכה במאמץ רב וגם ציפיה לתוצאות.
הרבה אתרים מוקמים בכל יום אבל רק חלק מהם זוכים להצלחה המצופה.
קידום אתרים זהו התהליך שבו אתר זוכה לחשיפה גדולה יותר בגוגל.
אבל בגוגל יש רק 10 תוצאות בעמוד הראשון – ובפועל מעטים האתרים שמצליחים באמת עם קידום אתרים.

אם גם אתם הקמתם אתר מושקע אבל התאכזבתם מהתוצאות, המאמר הבא הוא בשבילכם.
ישנן הרבה מאד טעויות או סתם פעולות שבעלי אתרים מזניחים בזמן ולאחר הקמת האתר ושגורמות לתוצאות עלובות בתוצאות החיפוש בגוגל. ריכזנו עבורכם את הסיבות הנפוצות לכשלון.

בעלי אתרים – לגזור ולשמור:

 

נכנסתם לנישה תחרותית מידי

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא כניסה לתחומים מאד תחרותיים. עכשיו אל תבינו לא נכון, אתם מוזמנים להכנס לכל תחום שתרצו, זה שיקול שלכם.

מה שאתם צריכים להבין זה שלכל תחום ולכל נישה בתוך אותו התחום יש רמה מסויימת של תחרותיות.
יכול להיות שמבחינה עסקית דווקא מתאים לכם להיות בתחום מאד תחרותי.
אולי אתם יודעים לתת מחירים שאי אפשר לנצח או שיש לכם מוצר מוביל בתחום, הכל טוב ויפה כאשר מדובר בעולם מחוץ לאינטרנט.
כאשר בונים ומקדמים אתר, צריכה להיות התאמה בין מה שמצופה ממנו מבחינת תוצאות החיפוש והתחרותיות של מילות החיפוש באותה נישה.
באופן תיאורטי, ניתן לכבוש כמובן כל מילת חיפוש, באופן מעשי זה קצת שונה.

אתם מטרגטים תחום צר מידי

אז יכול להיות שלא הגזמתם וטירגטתם ‘מעל לפופיק’ אבל אולי התחום שכיוונתם אליו הוא צר מידי?
יכול להיות שמילות המפתח ששילבתם באתר פשוט לא מתפרשות על פני תחומים כלליים?
יכול להיות שכל האתר שלכם בנוי מחיפושי ‘זנב ארוך’ שהוא מאד ארוך?

אין מספיק נפח חיפוש בנישה

כהמשך לנקודה הקודמת, יכול להיות שאתם דווקא כן מכוונים לתחום רחב מספיק אבל משהו אחר קורה כאן.
מה שקורה זה שפשוט אף אחד לא מחפש את הביטויים שלכם באינטרנט.
זה הזמן לעשות הערכה מחודשת שלפעמים יהיו לה מסקנות על הכיוון של העסק שלכם עצמו.

יש לכם בעיה בקישורים

אם אתם קוראים את המאמר הזה, אתם בטוח מכירים בחשיבות של קישורים לאתר שלכם ולא נאריך על זה.
מה שיכול להיות הוא שאתם בונים קישורים לא טובים. יכול להיות שכל הקישורים שלכם הם NON FOLLOW למשל.
זה בסדר שיהיו גם מהם והם אפילו נחוצים, אבל צריך גם FOLLOW.
יכול להיות שאתם מתפשרים על קישורים מאתרים ללא כל סמכות או שאתם מקשרים מאנקורים לא רלוונטים.
היום, כנראה שאין כמעט משמעות לקבל קישור סתם מ’עמוד קישורים’ למשל.
קישור טוב צריך להגיע מתוכן רלוונטי, מאנקור (עוגן) הגיוני בתוך התוכן וכמובן – מאתר רציני.
שווה להתעקש על מעט קישורים טובים על חשבון הרבה קישורים חלשים.

אתם לא נעזרים ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות נותנות לגוגל סיגנלים חשובים מאד. לכל תחום יש את הרשתות החברתיות שלו.
אפילו למוצרי B2B יש מקום לרשתות ובראשן כמובן לינקדאין.
בכל מקרה, אם כל האתרים בדף הראשון בגוגל נעזרים ברשתות בכדי להגיע לשם ואתם לא, אתם מדליקים לאלגוריתם של גוגל נורה אדומה (או פיקסל אדום..).

יש לכם אתר איטי

מתי לאחרונה עשיתם בדיקת מהירות באתר?
האם אתם יכולים להגיד שיש לו מהירות טעינה שהיא טובה לא רק אבסולוטית אלא יחסית לאחרים?
אתר מהיר חשוב מאד לקידום. אם הוא לא כזה, שיעור הנטישה (BOUNCE RATE) שלכם יהיה גבוה ויסמן לגוגל שיש כאן בעיה.

יש לכם אתר מבולגן

סדר באתר והיררכיה חשובים משתי סיבות עיקריות.
הרראשונה היא שבשביל שגולשים ישארו באתר הם צריכים לדעת למצא את מה שהם צריכים.
זה יקרה רק אם האתר יהיה ברור ואם היררכיית הדפים הגיונית.
אתר עם תפריטים עמוסים וללא הגיון פשוט יבריח גולשים, אפלו אם תכלס ‘הכל נמצא שם’.
הסיבה השניה היא שאתר עם היררכיה לא טובה יהווה בעיה במה שגוגל מבין ממנו.
היררכיה היא דרך של גוגל להבין במה עוסק האתר ואילו נושאים הם פחות חזקים אצלו.
אל תצפו שגוגל ישים אתכם בראש התוצאות על נושא תחרותי שמופיע בתת תפריט אצלכם.
זה משדר לגוגל שיש אתרים אחרים שיתנו מענה יותר טוב לנושא.

יש באתר שלכם חוויית משתמש גרועה

חוויית משתמש היא הדרך שלכם להשאיר גולשים באתר ולתת להם להרגיש בנוח וההיפך גם נכון כמובן.
חוויית משתמש גרועה תביא לנטישת האתר ולכך שגוגל פשוט ישיארו אתכם למטה בדירוגים.

יש בעיה כלשהי עם הדומיין שלכם

אם רכשתם דומיין או אתר קיימים, יתכן וההיסטוריה של הדומיין היתה מאד גרועה והיא משפיעה על הביצועים הנוכחים של האתר.

אין לכם מספיק תוכן איכותי

יכול להיות שיש באתר שלכם כל מיני דפים עם תוכן שפשוט אי אפשר לקרא?
יכול להיות שיש שם סתם מלל שכולל את מילות החיפוש והרבה שטויות מסביב?
התקופה הזו של תוכן שנועד רק בשביל מילות החיפוש כנראה עברה.
כיום יש לגוגל כלים מתקדמים להבין תוכן ולדעת אם הוא אכן בעל ערך. אחד הכלים הללו הם כמובן הגולשים עצמם.
כאשר גולשים נתקלים בתוכן בעל ערך הם מתנהגים באופן יחודי: הם נשארים באתר, הם עוברים לתוכן נוסף בו, הם משתפים את התוכן וכו’…
גוגל יודע להבין מכל זה מהי רמת התוכן שלכם.
יכול להיות שזו הוצאה כספית לייצר תוכן אבל זה משהו שאתם פשוט חייבים בשביל להגיע לאן שאתם חולמים בתוצאות החיפוש.

נגישות