שיווק באינטרנט נחשב היום לכלי החזק ביותר לקידום עסקים.
לכן, בין אם אתם בונים קמפיין שיווק אינטרנטי בתקציב נמוך או גבוה, אתם חייבים להכיר את התחום, כדי להצליח לעשות את זה נכון.
אז איך הופכים את העסק שלכם לפופולרי, רווחי ודומיננטי במרחב הדיגיטלי? איך משתמשים באינטרנט כדי להביא את העסק שלכם לאן שאתם רוצים?
איך לבחור אסטרטגיה שיווקית לעסק
כל פעולה של שיווק במרחב הוירטואלי נחשבת למהלך של שיווק אינטרנטי – בין אם זה פרסום בטאבולה, ברשתות חברתיות, ניוזלטר, או קמפיין פרסום ממומן.
אבל בכל צורות השיווק האינטרנטי, קיימת מגמה אחת ברורה שאותה מובילה כמובן גוגל – לתת מענה לצרכים האמיתיים של הגולשים, גם כשאתם משווקים.
זה אומר להציע מדריכים פרקטיים אם אתם משווקים שירות מקצועי, לפרסם פוסטים מעוצבים ברמה גבוהה אם אתם מפרסמים ברשתות החברתיות ולשתף ידע עם ערך.
כל אלה גורמים לגולשים להתעכב על הפרסומים שלכם, להיכנס לאתר שלכם ולהעלות את האמון של הגולשים בטווח הארוך – בכל דבר שאתם מפרסמים.
כך אתם יוצרים למעשה ערוץ תקשורת פתוח עם הגולשים ומקבלים את תשומת הלב שלהם למה שאתם משווקים – עכשיו או בעתיד.
בנוסף, על מנת לבחור את האסטרטגיה הכי מתאימה לעסק שלכם חשוב להכיר את קהל היעד שלכם, להבין איפה הוא גולש, מה הוא מחפש ומהי הדרך הכי נכונה לפנות אליו כדי לקבל את תשומת הלב והאמון שלו.
ליצור יתרון תחרותי שלכם (בידול) על פני המתחרים ולבנות גישה שיווקית שיכולה ללכת אתכם למרחקים ארוכים כדי למתג את העסק שלכם לטווח ארוך.
הסוד שהופך שיווק אונליין לכל כך אפקטיבי
יש הרבה סיבות שהופכות את האינטרנט לזירה השיווקית מספר אחת בעולם:
גישה ישירה
הסיבה העיקרית לאפקטיביות של שיווק דיגיטלי היא הגישה הישירה שלכם למספר אינסופי של לקוחות פוטנציאליים.
במקום לפרסם באמצעי תקשורת שאולי קהל היעד שלכם חשוף אליו ואולי לא – אתם מפרסמים בפלטפורמה שבה קהל היעד שלכם נמצא בוודאות.
אם אתם עושים שיווק בגוגל, או ברשתות חברתיות, באתר שלכם או בכל מרחב אינטרנטי אחר,
היום הפלטפורמות יודעות לטרגט את קהל היעד הרלוונטי לפרסומים שלכם ולכן יש סיכוי הרבה יותר גבוה להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.
מגוון אפשרויות
אתם יכולים לפרסם בצורה אורגנית או ממומנת, להעלות פוסטים ברשת חברתית אחת או יותר, להעלות סרטונים או תמונות, לכתוב טקסטים או לפרסם מודעות קופצות – הכל בלחיצת כפתור.
בקרה ומעקב
שיווק באינטרנט מאפשר לכם יותר מכל אופציה אחרת, לעקוב אחרי הפרסומים שלכם, לבדוק למי הם הגיעו, כמה הם היו מדויקים ויעילים, איזו פלטפורמה הכי נכונה לכם ולמקד את ההשקעה שלכם רק במה שעובד באמת.
מחירים אטרקטיביים
שיווק דיגיטלי נותן לכם אפשרות להגיע לחשיפה אינסופית במחירים מצחיקים, בהשוואה לכל מדיה אחרת, כמו טלוויזיה, עיתון או רדיו.
אתם יכולים לבחור קמפיינים אורגנים או ממומנים, שבהם אתם משלמים רק לפי לחיצה – הכל בהתאם לתקציב שלכם והאסטרטגיה השיווקית שבחרתם.
שיווק אינטרנטי מאפשר לכם גם להתפרנס בלי לצאת מהבית אם תרצו, לשווק בכוחות עצמכם או בעזרת חברת לשיווק באינטרנט,
לאסוף מידע על מתעניינים, לידים ולקוחות חוזרים, לעדכן בזמן אמת מבצעים והצעות מיוחדות ועוד.
ערוצי שיווק דיגיטלי – לבחור את הדרך שהכי מתאימה לכם
האינטרנט מציע מספר כמעט בלתי מוגבל של ערוצי שיווק, שיש להם מאפיינים שונים, קהלי יעד שונים וכללי שיווק שונים.
עם זאת, חשוב להכיר את השינויים והעדכונים שעולים באופן קבוע ובקצב גבוה, כדי למקסם את הפוטנציאל שלכם להצליח ולענות על הדרישות המשתנות של הפלטפורמות השונות.
הבסיס הוא כמובן לבנות לעסק שלכם אתר אינטרנט, או לכל הפחות לבנות עמודים עסקיים אטרקטיביים ומעוצבים ברשתות חברתיות מובילות.
אבל בין אם אתם בוחרים לעשות שיווק באינסטגרם, שיווק בטיקטוק, בפייסבוק, או שיווק בטוויטר,
חשוב להכיר את הכללים של כל פלטפורמה, לא רק ברמה של מותר ואסור, אלא מה באמת עובד, מה באמת מושך את הגולשים והכי חשוב – באיזו פלטפורמה בדיוק הגולשים שלכם נמצאים.
שיווק וקידום באינטרנט על ידי פרסום ממומן
אפשר לעשות קידום ממומן באינטרנט במגוון דרכים:
- שיווק וקידום ממומן בגוגל
- קידום ממומן בפייסבוק, או באינסטגרם
- שיווק ממומן בטאבולה
- העלאת פרסומות, סרטונים או קמפיינים ממומנים בגוגל אדוורדס
- פרסום העסק בגוגל מפות (אם הוא עסק מקומי) ועוד.
אבל לא מספיק לשלם על הפרסומים שלכם כדי שהם יגיעו לקהל היעד.
חשוב להכיר את ההבדלים בין קידום ממומן ברשתות חברתיות לבין קידום ממומן בפלטפורמות אחרות,
לטרגט את קהל היעד בצורה מדויקת, לבנות קמפיין נכון,
לתזמן את הפרסומים וגם לעצב, לכתוב, לתכנן ולהפיק אותם ברמה גבוהה – כי היום התחרות על תשומת הלב של הגולשים היא לא קטנה בכלל.
אז אם אתם רוצים שהגולשים יקליקו על המודעה שלכם,
יכנסו לקישור וגם ישאירו פרטי קשר או ירכשו מוצר שאתם מוכרים – תצטרכו להשקיע גם בבניית קמפיין מדויק.
שיווק וקידום עסקים באינטרנט על ידי פרסום אורגני
פרסום אורגני כולל קשת רחבה של פעולות שצריך לעשות כדי לוודא שהאתר שלכם מגיע לתוצאות הראשונות בגוגל:
אופטימיזציה של עמודים באתר על ידי SEO, הוספת תוכן אטרקטיבי, עדכון כותרות, כותרות מטא, טאגים ועוד.
אם אתם יודעים לכתוב תוכן איכותי או להפיק סרטונים טובים – תוכלו לעשות זאת בעצמכם.
אם לא – כדאי לקחת בעלי מקצוע שמבינים בתחום ויש להם הצלחות מוכחות.
לגבי הצד הטכני, אין ספק שעדיף לקחת חברה עם התמחות ספציפית בתחום, כי זה תחום ענק שחשוב להכיר ולהבין טוב כדי להצליח.
בנוסף, התחום משתנה ומשתדרג כל הזמן ולכן זו עבודה במשרה כמעט מלאה לעקוב אחרי העדכונים של גוגל ולהעלות רק תוכן שיש לו סיכוי טוב להתברג גבוה בדירוג.
קידום ושיווק באינטרנט על ידי רשתות חברתיות
גם ברשתות החברתיות עושים קידום תוכן, אבל לכל רשת חברתית יש כללים משלה, קהלי יעד שונים והעדפות שונות של הגולשים.
לכן צריך להכיר כל רשת חברתית בצורה טובה, להתעדכן בשינויים שהן עושות ובעיקר – להבין איזו רשת רלוונטית לקהל היעד שלכם.
אחר כך חשוב ליצור תוכן אטרקטיבי, מעניין ואיכותי, שהגולשים ישמחו לעקוב אחריו, לסמן לייקים ולשתף.
לבסוף, כדי שהפוסטים שלכם ימשיכו להיות אטרקטיביים ולתת לגולשים את מה שהם רוצים, חשוב גם להגיב להם בחזרה – כי זה החמצן של שיווק ברשתות חברתיות.
כל זה ועוד לא דיברנו על צ’אט בוטים שעונים להודעות פרטיות, על שיווק עסקים באינטרנט דרך קבוצות פייסבוק, על השתתפות בפורומים של מומחים בתחום העסקי שלכם ועוד.
פתרון מלא 360 בעולמות – שיווק עסקים באינטרנט
אם פעם היה אפשר למצוא חברות קידום שמתמקדות בהיבט אחד של שיווק דיגיטלי, היום כולם כבר יודעים –
כדי לעשות שיווק אפקטיבי, קידום אתרים באינטרנט, חייבים לתת פתרון מלא של 360 מעלות בכל עולמות השיווק האינטרנטי.
גם רשתות חברתיות, גם קידום ממומן וגם קידום אורגני,
כדי להגיע לשילוב מנצח שיבטיח לכם חשיפה מקסימלית ואיכותית, שיאפשר לכם לבנות אסטרטגית שיווק מצליחה וליצור מותג חזק לטווח ארוך.
צוות איפרגן פישר עובד בשבילכם בכל רחבי הרשת, כדי להביא לכם את פתרונות השיווק הכי עדכניים,
רלוונטיים וחזקים שיש בתחום. צרו קשר ליצירת אסטרטגיה שיווקית מדויקת שעובדת בשבילכם!