אנו חיים בעידן שבו קידום אתר הפך לאחד השירותים הכי חשובים והמשמעותיים עבור בעלי עסקים.
עסק שלא מחזיק באתר אינטרנט מקצועי בין אם זה אתר תוכן, אתר תדמית או חנות דיגיטלית מוצא את עצמו נשאר כמה צעדים מאחורי כולם.
יש חשיבות אדירה לתהליך קידום אתר מקצועי אשר מתבצע על ידי אפיון תוך בניית אסטרטגיה שיווקית מוכוונת קהל יעד.
היום יש כל כך הרבה חברות קידום ומקדמים שיעשו כל מה שהם יכולים באמצעות כלים פרסומיים ושיווקיים כדי שתבחרו דווקא בהם.
אחד הטריקים שאנו נתקלים בהם שוב ושוב הוא ההבטחה שתוך X זמן תוכלו להופיע עם מילה או ביטוי ספציפי הנושק לתחום בו אתם עוסקים בעמוד הראשון של גוגל.
אנו רואים בתחום הקידום הזדמנות לאפשר לעסקים קטנים ובינוניים להרים את המקום שבו העסק שלהם נמצא ולהפוך את האתר למגנט לקוחות.
יחד עם זאת, חשוב להבין שאי אפשר לעשות את זה בכל מחיר. אין כאן הוקוס פוקוס.
יש כל כך הרבה מרכיבים שמשפיעים על הדירוג של האתר שלכם.
לפי מה גוגל קובע באיזה עמוד תופיעו?
גוגל רואה קודם כל את טובת הגולש. הוא רוצה שברגע שהגולש נכנס לאתר שלכם הוא יקבל את התוצאה הטובה ביותר למה שהוא חיפש בשורת החיפוש.
לכן, גוגל קובע כמה קריטריונים מרכזיים המשפיעים על המיקום של האתר שלכם והנה כמה מהם:
- התאמה למובייל – האם האתר שלכם מותאם לסמרטפונים, שם רוב הגולשים נמצאים?
- מהירות האתר – מושפעת ממהירות השרת, מאופטימיזציה ורספונסיביות שלו.
- תוכן – עד כמה התוכן שמופיע באתר שלכם איכותי ומעניק לגולש ערך מוסף?
- אזור גאוגרפי – האם יש לגולש מידע לגבי מיקום העסק שלכם?
- ותק – ככל שהאתר שלכם יותר ותיק, ככה הוא מקבל סמכות גבוהה יותר בגוגל.
- תחרות – איך האתר שלכם ביחס למתחרים?
כמובן שיש עוד המון קריטריונים המשפיעים על תהליך הקידום של האתר שלכם וגם כשכולם מטופלים,
עדיין לא תוכלו לדעת ב-100% איך גוגל רואה ומתייחס לאתר שלכם.
לכן, כשמישהו אומר לכם שתוך X זמן אתם צפויים להיות במקום ה-1 בגוגל, כדאי שתידלק לכם נורה אדומה!.