קידום אתרים אורגני – 10 הפרמטרים שאתם חייבים להכיר
בעידן שלנו, רובנו חיים, מדברים ונושמים אינטרנט.
קידום אתרים אורגני הפך לשם המשחק בכל מה שקשור לשיווק ופרסום יעיל ברשת האינטרנט.
אחרי שנים של ניסיון, בחרנו להציג בפניכם את 10 הפרמטרים שאתם חייבים להכיר בקידום אורגני.
חשוב לזכור שגוגל רואה תמיד את טובת הגולש ועל פי זה אותם פרמטרים נקבעים.
היררכיה
לכל אתר שאנו בונים יש מבנה מסוים.
ברגע שלגוגל נוח לסרוק את הדפים השונים באתר, זה מעיד על כך שהאתר מובנה, מסודר וברור.
היררכיה כזו אוטומטית ”זורקת“ את האתר שלכם קדימה במנוע החיפוש.
בדרך כלל, מדובר באתרים שהשקיעו בהם המון זמן ומחשבה בסדר שלהם.
היררכיה לא רק משפרת את חווית המשתמש בצורה התומכת בתהליך הקידום,
היא גם מעודדת הישארות ארוכה יותר – נתון נוסף שגוגל לוקחת בחשבון בקידום.
קישורים
קישורים חיצוניים תומכים ומעודדים את תהליך הקידום של כל אתר בגוגל.
למרות שמדובר בקריטריון מאוד ישן, הוא עדיין משחק תפקיד חשוב. גוגל רואה קישור כהמלצה.
זה המקום שלנו ליצור קשרים עם מקדמים אחרים או בעלי אתרים מובילים כדי ליצור שיתופי פעולה מועילים.
בתחומים עם תחרות גבוהה יש צורך בכמות גדולה של קישורים.
מאמרים
בלוג איכותי הוא אחד הדברים הכי חשובים ששווה להשקיע בהם זמן, מאמץ וגם כסף בקידום אורגני.
התוכן חייב להיות איכותי, כזה שנותן ערך מוסף לגולש.
מדריכים, טיפים ואפילו תמונות אשר מספקות לגולש מידע רלוונטי ואטרקטיבי.
כמובן שהכל חייב להיות תמוך במחקר מקיף של מילות מפתח.
דף 404
אמנם מדובר בדף שגיאה, כלומר הגולש מגיע לדף שכבר לא קיים, אבל גם כאן נדרשת תחזוקה מינימלית.
שווה להשקיע ולהציג מידע רלוונטי בדף כדי שהגולש ידע לאן לעבור הלאה מאשר סתם דף שגיאה רגיל שיגרום לו לנטוש את העמוד.
כותרות ותיאורים
בשפה המקצועית, קטגוריה זו מכונה גם Meta Titles & Meta Descriptions.
כלומר, עלינו לוודא שכל עמודי האתר, כל הקטגוריות, כל התמונות – מחזיקים בתיאור רלוונטי ואטרקטיבי.
עלינו לכתוב פסקה קצרה ושיווקית שתחשוף בפני הגולש מידע קצר שיגרום לו להבין למה עליו לצפות ברגע שהוא ילחץ על הקישור הרלוונטי.
אופטימיזציה
המילה אופטימיזציה מתקשרת לשיפור של עמודי האתר בהתאם לדרישות של גוגל אשר בכל פעם מתעדכנות ועלינו להתעדכן ביחד איתן.
בתוך קריטריון זה יש תתי קריטריונים כמו שיפור מהירות האתר, עדכון כותרות ותיאורים לכל עמוד, שימוש בקישורים פנימיים, בנייה נכונה של עמודי האתר ודברים נוספים שהוזכרו ומוזכרים כאן במדריך.
תמונות מותאמות
רזולוציות של תמונות.
כאשר מוסיפים תמונות יש כל מיני שיטות שגורמות להן להיראות יותר חדות מבלי לפגוע בטעינה של הדפים.
בנוסף, אם מוסיפים כיתוב על התמונות אז חשוב לשמור שתהיה אחידות.
שרת מהיר
הכוונה בשרת מהיר היא תשתית טכנית טובה.
ברגע שהמידע, התמונות והסרטונים שאתם מעלים מאוחסנים על תשתית טובה, אתם מבטיחים מינימום תקלות ומקסימום מהירות וזה אחד הדברים הכי חשובים שגוגל בודקת.
דירוג האתר בגוגל
את בדיקת מיקום האתר בגוגל חשוב לעשות לעתים קרובות והכל בכדי לבדוק האם הפעולות שאנחנו עושים במטרה לקדם את האתר אכן מניבות פרי. אם למשל הוספנו תוכן או שינינו משהו במבנה של האתר, חשוב לבדוק אם זה תרם או לא תרם לקידום בתקופה מסוימת.
התאמה למובייל
למעלה מ-70 מהגולשים מחפשים את המידע שלהם מהסמארטפון. לכן אם עדיין לא ביצעתם התאמה והאתר שלכם לא מותאם במאת האחוזים לסמרטפונים התומכים גם במערכת של אפל וגם במערכת של אנדרואיד, זה הזמן לעשות את זה.