ראשי תיבות UGC הם קיצור של הביטוי User Generated Content – תוכן מבוסס משתמשים הוא שנוצר על ידי משתמשים.
זה יכול להיות סרטון אנבוקסינג של מוצר, לקוח ממליץ על שירות, תמונה של אוכל פוטוגני במסעדה ועוד – בתנאי שזה תוכן אותנטי, שמי שיצר אותו אלה גולשים אמיתיים שמספרים בכנות על חווית המוצר והשירות (או על כל נושא אחר).
מחקרים מוכיחים ש UGC הוא יותר אפקטיבי מאשר מודעה שיווקית שיצרו אותה אנשי מקצוע.
אז למה UGC כל כל אפקטיבי? איך יוצרים כזה תוכן והאם בכלל אפשר ליצור מודעות UGC בצורה מכוונת?
סוגי מודעות UGC
תוכן שנוצר על ידי משתמשים, לקוחות וגולשים יכול להיות בצורת סרטונים, תמונות,
פוסטים ברשתות חברתיות ואפילו פודקאסטים שבהם משתמשים אמיתיים מספרים בצורה אותנטית על חווית שירות או מוצר שהייתה להם,
בלי שהם קיבלו על זה תשלום, אלא כי פשוט בא להם לחלוק את זה עם העולם.
למעשה UGC יכול להיות כל סוג של תוכן שאנשים אותנטיים מעלים לרשת, אבל בהיבט השיווקי, זה תוכן שיש לו ערך עצום – כי הוא עובד יותר טוב מכל תוכן שיווקי אחר.
UGC creator – מה זה?
יוצר UGC הוא גולש או משתמש, שיצר תוכן אותנטי, או יוצר מקצועי שיודע ליצור תוכן שנראה אותנטי.
אתם יכולים למשל לבקש מהלקוחות שלכם להעלות סרטון על השירות שלכם ולספר בכנות איך זה שינה להם את החיים וזה עשוי להיחשב סרטון UGC.
אבל יוצר UGC מקצועי יודע ליצור סרטונים כאלה, שנראים אמיתיים והם גם באיכות מעולה, מטורגטים נכון, תואמים את המותג שלכם ויוצרים חשיפה.
למשל סרטון אנבוקסינג של מוצר – הוא דוגמה מעולה של תוכן UGC שאתם יכולים ליצור בצורה אותנטית ומשכנעת, גם אם מי שפותח את האריזה הוא עובד בעסק או אפילו שחקן.
אבל האמת היא שהכי פשוט ומוצלח זה לתת ללקוח אמיתי שלכם לעשות אנבוקסינג למוצר ולצלם את התהליך ואת התגובה שלו.
הכוח של קמפיין UGC
האחוזים לא משקרים – לעסקים ומותגים יש הצלחה עצומה עם מודעות תוכן מבוסס משתמשים UGC מכל הסוגים.
למשל מותג הביוטי DOVE שהשיק קמפיין UGC גאוני, שבו הוא קורא לנשים מכל העולם לשלוח תמונות שלהן עם האשטג של הקמפיין,
כדי להציג סטנדרטים שונים של יופי – זה הביא להם מעל מיליארד חשיפות.
גם נטפליקס השתמשו בפטנט דומה, וקראו לעוקבים שלהם להצטלם עם פילטר מיוחד באפליקציה ולהעלות את זה לסושיאל.
הם השיגו מעל 6 מיליארד (!!!) צפיות בעזרת 100,000 גולשים שהעלו את התמונות של עצמם עם הפילטר ואשטאג מתאים.
אז למה מודעות UGC עובדות יותר טוב לעומת אסטרטגיות שיווק אחרות?
- הוכחה חברתית – תוכן שנוצר על ידי משתמשים אמיתיים נותן הוכחה חברתית, שהיא יותר חזקה מכל פרסום, כי רוב האנשים סומכים יותר על משתמשים אמיתיים מאשר על משווקים מקצועיים.
- מעורבות – תוכן שנוצר על ידי משתמשים הוא מעניין יותר, מעורר יותר הזדהות ולכן גם מגדיל מעורבות.
בנוסף:
תוכן UGC הוא חסכוני – לא צריך לשלם לשחקנים וליוצרי תוכן שיווקי – יש את המשתמשים והלקוחות שיעשו את זה בשבילכם תמורת חשיפה, תמורת מתנות או פשוט כי הם רוצים לפרגן לכם.
הוא עוזר לכם לבנות קהל נאמן לטווח ארוך כי הוא משדר פתיחות ותקשורת זורמת עם הקהל של העסק.
יש לו עדיפות באלגוריתמים של קידום בסושיאל ולכן יש לו גם תפוצה יותר רחבה.
אז איך יוצרים תוכן UGC
קודם כל, רצוי לתכנן אסטרטגיית UGC – להגדיר יעדים, נושאים ותדירות פרסומים, להכיר את תחומי העניין של קהל היעד ואת השפה המתאימה.
אחר כך, בוחרים את סוג התוכן שאתם רוצים ליצור:
בין אם אלה סרטונים, תמונות או פוסטים כתובים – חשוב ליצור תוכן ייחודי ואיכותי, שמצליח לרתק את הקהל שלכם, ליצור עניין ומעורבות.
כדאי שיהיו לכם מיומנויות רלוונטיות כמו:
כישורי יצירה ועריכה של סרטוני וידאו
קופירייטינג לכתיבת תסריטים ופוסטים
תקשורת טובה
כישורי מחקר לקוח
ידע בסיסי בשיווק – איך עובדים משפכי מכירות, שיווק במייל, אלגוריתמים ועוד.
והכי חשוב – אותנטיות! כי That’s what it’s all about!!!
רוצים ליצור תוכן UGC מהמם לעסק שלכם אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? תנו לנו לעשות לכם את העבודה הקשה.
דברו איתנו ואתם כבר בחצי הדרך לשם