התחרות בעולם העסקים רק מתגברת מרגע לרגע וכל מה שנשאר לעסק לעשות כדי להישאר בפרונט,
להתבלט על רקע התחרות ולגרום ללקוחות לבחור בכם שוב ושוב – זה לעשות בידול עסקי.
אבל מה זה בידול עסקי ואיך יוצרים בידול שמבליט את העסק, מושך את הלקוחות ויוצר מותג חזק לטווח ארוך?
מה זה בידול עסקי ולמה כל מותג חזק חייב אותו
בידול עסקי הוא סוג של אסטרטגיה שיווקית, שכל מותג בולט וידוע בעולם מכיר היטב.
זו הדרך של המותג להגיד – אולי יש עוד עסקים שנותנים את השירות/מוצר שלי, אבל אין עוד אף אחד אחר כמוני.
בידול מייצג את הייחודיות של העסק שלכם, מושך אליכם לקוחות מהסוג הנכון,
מבליט את העסק שלכם כמו שלט פרסום ענק באיילון ומייצר נאמנות של לקוחות לטווח ארוך.
סוגי בידול עסקי – כל עסק והבידול שלו
אפשר ליצור בידול בהמון דרכים שונות – כל סגנון בידול שתבחרו משפיע ישירות על האופי של המותג שלכם ולכן גם מושך אליכם לקוחות מסוג מסוים.
לכן גם כדאי להקפיד לעשות בידול מדויק לעסק שלכם,
עם אנשי מקצוע שמבינים עניין ויש להם מספיק ניסיון כדי לדעת איך ליצור עבורכם מותג מבודל שמושך את הלקוחות הנכונים – והרבה מהם.
הנה כמה צורות של בידול שכדאי להכיר:
בידול עסקים בעזרת מיתוג ושיווק
הדרך המובילה והמדויקת ביותר ליצירת בידול עסקי היא על ידי שיווק ממותג וספציפי.
למשל כשאתם מפרסמים רק ברשתות חברתיות מסוימות, אתם פונים לקהל יעד ספציפי.
כשאתם בוחרים את צבעי המותג, את הסלוגנים של העסק,
את השפה השיווקית של הפרסומים שלכם, את הלוגו – כל זה יוצר מיתוג ואם זה איכותי ומושקע, עם אמירה חזקה – זה גם יוצר את הבידול שלכם.
סיפור המותג יכול ליצור בידול, פרסומות ופוסטים ממותגים, פניה לקהל יעד בשפה מותאמת ועוד.
זה מה שמוביל את הלקוחות להבין את הערך שלכם, להבין מי אתם ומה הסיבה לבחור דווקא בכם.
זה עוזר לכם להגיע ללקוחות הנכונים והתוצאה – יותר פניות מלקוחות חמים ויותר עסקאות.
עוד דרכים ליצירת בידול
עוד דרך אפקטיבית ליצירת בידול עסקי היא פניה לקהל יעד מסוים.
זוהי דרך להתמקד בלקוחות יותר מדויקים לכם, להתמקצע במה שאתם עושים ולהיות “מומחים ל…” וזה יוצר עניין.
אם יש לכם מוצר או שירות שהוא חדשני, מיוחד, שלא קיים בשוק – זה הזמן לדבר עליו, לפרסם אותו, ליצור סבובו באז שיביא יותר לקוחות לעסק.
אפשר ליצור בידול גם בעזרת תמחור – מחירים שוברי שוק למשל יכולים לבדל עסק, וכך גם מחירים גבוהים, שיוצרים מותג יוקרתי.
אפשר לבדל את העסק גם על ידי שירות ייחודי – למשל משלוחים של חנות למזון בריאות, כולל מתכונים לתבשילים שניתן להכין מהמוצרים ועוד.
אבל השאלה הגדולה באמת היא –
איך לבחור את סוג הבידול המתאים לעסק שלכם?
אז לפני שמתחילים ליצור בידול, יש כמה דברים שכדאי לבדוק:
- יתרונות שלכם מול המתחרים – מה אתם יכולים לתת שהם לא נותנים?
- שאלון לקוח – שאלו את הלקוחות הקבועים שלכם מה הם אוהבים בעסק ומה גורם להם להישאר לקוחות שלכם.
- מחקר לקוח – הכירו את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם לעומק ובדקו מה מעניין אותו,
מה הוא מחפש, מה הוא צריך ואיך העסק שלכם יכול לתרום לחיים שלו.
- נקודות חוזקה של העסק – יש לעסק שלכם יתרונות מיוחדים שאתם מכירים ויודעים גם בלי לשאול אף אחד. הכינו רשימה של החוזקות האלה.
- הסיפור שלנו – עסקים רבים משקיעים בכתיבת סיפור ההקמה, הערכים והחזון.
יש לזה ערך גבוה כשמדובר על בידול, במיוחד אם יש בסיפור שלכם משהו שונה ומקורי.
אבל האמת היא שכמעט כל בעל עסק צריך עזרה כדי לפתח אסטרטגיית בידול אפקטיבית ומדויקת.
בשביל זה יש מקצועני בידול, מיתוג ושיווק, שמכירים את הענף כמו את כף ידם ויודעים בדיוק איך ליצור בידול עסקי אפקטיבי ומדויק, שיכול לגרום לעסק שלכם להביא הרבה יותר לקוחות.
צוות איפרגן פישר מעמיד לשירותכם את הידע,
הניסיון והדיוק המקצועי הביא כבר מאות לקוחות לפרונט – בואו לשדרג את העסק שלכם ולהרים אותו בעוד כמה רמות למעלה, עם בידול, מיתוג ושיווק שפשוט עובד. דברו איתנו!